Jun 30, 2010

it has been like.. forever?


Salam (kepada diri sendiri dan orang yang membaca)

wah wah, sudah berhabuk blog ni.. sudah lama tiada contengan terbaru atas blog usang yang tiada peminat ni. nasib baik tiada peminat. suka hatilah nak tulis ke tak nak. bila-bila saya terasa macam nak tulis. lantak saya nak tulis apa. apa saya kisah. ini blog saya punya.

Huargh, saja cakap bangga diri(?) sebab hati tengah dup dap dup dap! ok ok semua RESULT IB is making its own way towards YOU and ME and US. it's just like next week(?). wah wah sangat lah dekat tarikhnya. cukup dah ke doa aku ni. adoi sakit sakit adehhh. argh boleh kena kanser otak aku macam ni. ok ok lupakan kejap dengan result. malas nak fikir. tapi dalam hati Allah saja yang tahu. hurm. hurm. hurm.

Sejak hampir sebulan lebih percutian saya dekat rumah berkembar setingkat milik Tuan Haji Madzi yang tak berapa nak sejuk ni. asyik panas je memanjang. sampaikan aku terpaksa meningkatkan rating kunjungan aku ke shower hampir setiap minggu. berkali-kali aku bertanyakan dengan Tuan Haji Madzi, "Tuan Haji, Tuan Haji.. bila ya Tuan Haji hendak pasang air-cond satu rumah ni? anakanda sudah tidak tahan dengan tahap kepanasan rumah Tuan Haji ni." kataku dengan excited pada suatu malam sambil tengok world cup. namun jawapan selamba Tuan Haji Madzi begitu merobek hati saya ya para pembaca. "Pergi la kerja, cari duit. dah ade duit pasang air-cond kat rumah ni." adehh, memang, memang. jawapan tu sudah cukup membuat aku menyesal untuk bertanye kesekian kalinya.

okay. tu satu cerita. ni berkaitan dengan Puan Sri Rosmah ya pula tuan-tuan dan puan-puan. saya dengan Puan Sri Rosmah memang. memang hubungan kami macam adik-beradik. kami memang sangat rapat. pergi pasar sama-sama. cabut rumput kat kebun atok sama-sama. bakar sampah kat halaman rumah atok kat kampung sama-sama. tidur sebantal, sekatil, seselimut. pendek kata, semuanya kami buat bersama (walaupun kadangkala kena paksa tsk tsk). cuma satu saja perkara yang begitu membingitkan telinga apabila Puan Sri Rosmah membuka mulut setiap kali ternampak saya melayan lagu-lagu korea sambil memandang skrin laptop tanpa menyedari kehadirannya di belakang saya. "Bila nak kerja ni kak yang. orang lain cuti pergi kerja cari duit. duduk rumah je buat apa. raya dah nak dekat. nanti macam-macam nak beli. nak itulah. nak inilah. ingat Tuan Haji Madzi nak bagi duit? asyik tengok korea apa dapat? orang tu dapat duit. awak dapat dosa. buang masa tengok. tak dapat faedah apa-apa.dah pergi ambil Sarah dekat sekolah, lepas tu basuh pinggan, basuh+jemur+angkat kain, mop lantai, sapu rumah sekali. jangan lupa." wah memang memang panjang. Puan Sri Rosmah kalau berleter memang panjang ya para pembaca. ini baru 1/100 daripada bebelannya. kalau saya tulis semua, adehhh memang 80 muka surat blog ni kena tulis.

erk, mata dah makin silau. adeh adeh nak kena layan suju lagi ni.
ok ok, saya pergi dahulu. sekian update untuk kali ni.
doakan saya :)

1 comment:

rumetmu yang comel said...

wahahahahaha maryam!! aku peminat kauuu so aku akan tgk perkembangan blog ni once in a blue moon! hiks. patut la ko keje ek skang! bagus yamito! teruskaaan!