Jul 30, 2009

insan terhebat dalam hidupku

Salam . . .



Bertemu lg kite wahai blog *wink :)
rajen aku tulis blog an
(rajen mende,baru 3 posts maryam)
haha~
maklumlah awal2 lg ni
enjin baru nk panas
idea plak makin mencurah2
terase mcm byk bende nk dicoretkn kat cni
tp mungkin satu ari nti
bile kebosanan mendominasi
pastu ditambah dgn cm2 hal terpaksa dihadapi
kang lame2 bile keje makin melambak
mase makin mencemburui
barulah aku rase aku akan perlahankan momentum ni

(merepek mende ni maryam) **wink
tp sblom tu
aku nk tulis byk2 dulu
sebab blog aku ni cm kawan baek aku
aku anggap cm kwn rapat

sebab die baek.xpenah nk komen ape2
die pendengar yg setia
menerima segala yg aku luahkan

terima kasih blog! =))





..........................................................................





[back to da topic]


insan terhebat dlm hidup aku
dielah penyebab kewujudn aku kat dunia ni
aku btol2 sygknnya
aku btol2 rindu kannya
setiap mase aku xleh lupakannya
kdg2 bler aku sdey
aku mesti teringat kat die
teringin die berade disampingku
memujukku dengan kata2 semangatnye
pelbagai nasihat telah diamantkn kepada ku
setiap kali aku mendgr suaranya di hujung talian
menyapaku dengan riang
hatiku berbunga2
gembira sgt2
sebab aku tau die masih lg ade
menanti panggilanku
setia melayan karenahku
aku xkan pernah lupakan kata2nya
kata yg diucapkan setiap kali diriku semakin hanyut dalam khayalan dunia
dunia remaja
dunia pancaroba....









"Kak yang..jage Solat,solat sunat jgn lupa.Quran hari2 kene bace,barulah Allah
terangkn ati,mudah nk terima ilmu.Zikir pagi ptg kene buat.Mathurat dan Yassin mesti
dibaca hari2,barulah dipermudahkan urusan dunia ni.Puasa sunat isnin kamis.Tutup aurat x?
Kurgkan bercakap perkara sia2.Jage tatasusila sbg seorang perempuan.Mak
sentiasa doakan kak yang yg terbaik."
[terima kasih mak]
dan....
tiap kali lepas solat
aku xlupa berdoa untuk kesejahteraan dirinya
di dunia mahupun di akhirat kelak
sentiasa.....




sayu hatiku mengenangkan dirinya
semakin dimamah usia
kedut sudah mula ketara diwajahnya
jalur2 putih sudah mula kelihatan di mahkotanya
aku tau aku x punya masa yg pnjg
bler2 masa ALLAH bleh mengambilnye dariku
satu2nya insan yg aku sangat sanjungi
aku xmampu bygkan hidupku setelah ketiadaannya nti






Ya ALLAH
hanya KAU lah tempatku bermohon
aku betol2
sygkan dirinya
kau lindungilah dirinya
kau limpahkanlah keredhaanmu keatas dirinya
tempatkanlah dirinya dalam kalangan
org2 beriman di sisimu
kurniakanlah kesejahteraan keatasnya
hanya dialah tempat aku meluahkan rasaku
hanya dialah yang mampu memberikanku ketenangan
dan tiada insan lain yg setanding dgn dirinya dalam hidupku
hanya dia

IBUKU . . .
(amin)









to:
Pn Rosmah Binti Haji Saad
dis entri is meant for u . . .












~mak,org sygkan mak!
terlampau syg!

No comments: