Jan 14, 2010

luv indie

salam...

aku ade minat baru... minat kepada muzik indie...

seriously, xsangke btol aku bleh berubah dari layan lagu2 rock kapak+sentimental+jiwe2 kepada alternatif rock...persekitaran mempengaruhi aku...

satu perubahan baru selepas melangkah ke usia 20 tahun... apekah anak2 aku akan fikir kalau ibu mereka ('mereka' sbb ramai... haha) layan lagu2 macam ni... akan ku citekan pada anak2 ku bahawa hiburan ini sume hanya sementara sebelum ibu berjumpa dengan ayah kamu yang akan mengubah ibu... hehe

aku juga dah mula melayan lagu2 coldplay, my chemical romance, all american rejects, the red jump suit apparatus, boys like girls, the beatles, the muse, fall out boy, the click five, 3 doors down, hoobastank, simple plan, plain white T, greenday, smash mouth dan oasis secara serius... sebelom ni setakat dengar2 je..

aku juge suke band indie malaysia yg dah mula masuk mainstream seperti hujan, bunkface, meet uncle hussain dan the times... best gak layan lagu2 dorg...

the main reason aku berubah kepada band indie sebabnye lirik2 dorg sume ade maksud yang cube disampaikan... dorg lebih kepada kehidupan dan manusia, x macam lagu2 biasa dengar kat radio yg sume nye pasal cinta x abes2... boring betol... lagi satu aku suke dengan melodi dan arrangement music yang dihasilkan.. menunjukkan betapa kreatifnya dorg membuat lagu sendiri... lagi satu, diorg gerak secara sendiri tanpa ada syarikat rakaman atau org2 tertentu yg mengikat dorg... mknenye dorg bleh berkarya dan bebas menyampaikan apa sahaja dalam lagu dorg... tu yg paling penting...

pendek kate, manusia itu berubah...